VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS “GIMNAZISTAI”
MAŽOS VERTĖS PIRKIMŲ TAISYKLĖS

I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Viešoji įstaiga „GIMNAZISTAI“ (toliau – Įstaiga) mažos vertės pirkimų taisyklėmis (toliau – Taisyklės) vadovaujasi atlikdama prekių, paslaugų ar darbų supaprastintą viešąjį pirkimą.
2. Įstaiga mažos vertės pirkimus (toliau – pirkimai) gali atlikti, kai yra bent viena iš sąlygų:
2.1. prekių ar paslaugų pirkimo vertė yra mažesnė kaip 100 tūkst. Lt (be pridėtinės vertės mokesčio), o darbų pirkimo vertė mažesnė kaip 500 tūkst. Lt (be pridėtinės vertės mokesčio);
2.2. perkamos panašios prekės, paslaugos ar perkami darbai dėl to paties objekto yra suskirstyti į atskiras dalis, kurių kiekvienai numatoma sudaryti atskirą pirkimo sutartį (sutartis), jeigu bendra šių sutarčių vertė yra ne didesnė kaip 10 procentų prekių ar paslaugų supaprastintų pirkimų to paties tipo sutarčių vertės ir mažesnė kaip 100 tūkst. Lt (be pridėtinės vertės mokesčio), o perkant darbus – ne didesnė kaip 1,5 procento to paties objekto supaprastinto pirkimo vertės ir mažesnė kaip 500 tūkst. Lt (be pridėtinės vertės mokesčio).
3. Pirkimai atliekami laikantis lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo ir skaidrumo principų, siekiant sudaryti viešojo pirkimo sutartį, leidžiančią racionaliai naudojant tam skirtas lėšas įsigyti Įstaigai reikalingų prekių, paslaugų ar darbų.
4. Taisyklėse vartojamos sąvokos:
4.1. Pirkimų organizatorius – Įstaigos direktoriaus įsakymu paskirtas darbuotojas, kuris Taisyklių nustatyta tvarka organizuoja pirkimus ir juos atlieka, kai tokie pirkimai vykdomi ne Viešųjų pirkimų komisijos.
4.2. Pasiūlymas – tiekėjo raštu pateiktų dokumentų ir/ar elektroninėmis priemonėmis pateiktų duomenų visuma, taip pat žodžiu arba viešai (k(internete, reklaminėje medžiagoje ir kt.) pateiktas siūlymas tiekti prekes, teikti paslaugas ar atlikti darbus pagal perkančiosios organizacijos nustatytas pirkimo sąlygas.
4.3. Kitos sąvokos atitinka Viešųjų pirkimų įstatymo 2 straipsnyje vartojamas sąvokas.
5. Įstaiga turi skatinti tiekėjų konkurenciją siekdama kuo naudingesnių Įstaigai tiekėjų siūlymų.

II. PIRKIMUS ATLIEKANTYS ASMENYS
6. Pirkimų vertes vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymo 9 straipsnio nuostatomis, apskaičiuoja Įstaigos direktoriaus įsakymu paskirtas asmuo (toliau – už verčių apskaitą atsakingas asmuo). Už verčių apskaitą atsakingas asmuo pirkimų vertes apskaičiuoja kartu su pirkimų organizatoriumi arba viešųjų pirkimų komisija, remdamasis sudarytų sutarčių faktinėmis ir numatomų sudaryti sutarčių planuojamomis vertėmis.
7. Pirkimus gali atlikti tik pirkimų organizatorius (toliau – PO) ir (ar) Viešojo pirkimo komisija (toliau – Komisija). PO skiria ir, vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymo 16 straipsniu, sudaro Komisiją Įstaigos direktorius.
8. Pirkimus atliekantys asmenys – PO ir Komisija.
8.1. PO pirkimą atlieka paprastai tuomet, kai numatomos sudaryti prekių ar paslaugų viešojo pirkimo–pardavimo sutarties vertė be PVM neviršija 50 000 litų arba darbų viešojo pirkimo–pardavimo sutarties vertė be PVM neviršija 150 000 litų. Įstaigos direktorius turi teisę pavesti pirkimą atlikti PO neatsižvelgiant į šiame punkte nustatytas vertes.
8.2. Komisija pirkimą paprastai atlieka, kai prekių ar paslaugų viešojo pirkimo–pardavimo sutarties vertė be PVM yra didesnė nei 50 000 litų arba darbų viešojo pirkimo–pardavimo sutarties vertė be PVM yra didesnė kaip 150 000 litų. Įstaigos direktorius turi teisę pavesti pirkimą atlikti Komisijai neatsižvelgiant į šiame punkte nustatytas vertes. Komisijos posėdis įforminamas protokolu. Protokolą pildo Komisijos sekretorė, o jai nedalyvaujant – vienas iš posėdyje dalyvavusių Komisijos narių.
9. PO ir Komisijos nariai, ekspertai ir kiti asmenys prieš pradėdami pirkimus privalo pasirašyti nešališkumo deklaraciją ir konfidencialumo pasižadėjimą.
10. Komisija veikia pagal Įstaigos direktoriaus patvirtintą darbo reglamentą.

III. PIRKIMŲ ATLIKIMAS
11. Pirkimas atliekamas šiais etapais:
11.1. PO ar Komisija išsiaiškina reikalingas pirkti prekes, paslaugas ar darbus, jų technines, eksploatacines ir kitas savybes.
11.2. PO ar Komisija suderina numatomą sutarties vertę su už verčių apskaitą atsakingu asmeniu;
11.3. PO ar Komisija suformuluoja pirkimo sąlygas ir, kai sutarties vertė prekėms, paslaugoms ar darbams viršija 3000 litų, suderina pirkimą su Įstaigos direktoriumi;
11.4. PO ar Komisija atlieka tiekėjų apklausą (žodžiu arba raštu). Apklausti reikėtų bent 3 tiekėjus. Jeigu dėl tam tikrų priežasčių buvo pateikta mažiau nei 3 pasiūlymai, vertinami tiek pasiūlymų, kiek yra pateiktų, ir kurie atitinka nustatytus techninius reikalavimus;
11.5. PO ar Komisija išrenka geriausią pasiūlymą pateikusį tiekėją, su kuriuo bus sudaroma sutartis (sutartys);
11.6. Įstaigos direktorius arba jo įgaliotas asmuo turėtų rezoliucija patvirtinti PO ar Komisijos sprendimą;
11.7. Įstaiga su geriausią pasiūlymą pateikusiu tiekėju sudaro sutartį;
11.8. PO ar Komisija perduoda visus su pirkimu susijusius dokumentus įstaigos teisininkui arba direktoriui.

IV. PREKIŲ, PASLAUGŲ AR DARBŲ POREIKIO IŠSIAIŠKINIMAS
IR PIRKIMO OBJEKTO SAVYBIŲ NUSTATYMAS

12. PO ar Komisija prieš pradėdami pirkimą turi išsiaiškinti, kokias prekes, paslaugas ar darbus reikės pirkti, taip pat reikalingus šių prekių, paslaugų, darbų kiekius, savybes ir kt. Tam PO ar Komisija gali apklausti Įstaigos darbuotojus, remtis defektiniais aktais, naudojimo instrukcijomis, planais, scenarijais ar kompetentingų valstybės tarnautojų arba darbuotojų sprendimais. Pirkimai turi būti vykdomi vadovaujantis patvirtintu Viešųjų pirkimų planu.
13. PO ar Komisija turi nustatyti perkamų prekių, paslaugų ar darbų savybes. Nustatydami šias savybes, remiamasi Įstaigos darbuotojų pateiktais pasiūlymais, turimais techniniais aprašymais, savo patirtimi. Jeigu reikia, PO ar Komisija gali konsultuotis su atitinkamos srities specialistais. Pirkimo objektas turi būti apibūdintas taip, kad jį glaustai ir aiškiai būtų galima nurodyti apklausiamiems tiekėjams.
14. Tiekėjams nurodant perkamų prekių, paslaugų ar darbų savybes tiekėjai negali būti dirbtinai diskriminuojami, bei turi būti užtikrinama jų konkurencija (nurodant savybes neturi būti sudaroma situacija, kad tik konkretus tiekėjas galėtų pateikti prekes, atlikti paslaugas ar darbus).
15. Apibūdinant pirkimo objektą neturėtų būti nurodytas konkretus modelis ar šaltinis, konkretus procesas ar prekės ženklas, patentas, tipai, konkreti kilmė ar gamyba, dėl kurių tam tikroms įmonėms ar tam tikriems produktams būtų sudarytos palankesnės sąlygos arba jie būtų atmesti, išskyrus atvejus, kai neįmanoma tiksliai ir suprantamai apibūdinti pirkimo objektą. Šiuo atveju tiekėjams būtina nurodyti, kad priimtini ir savo savybėmis lygiaverčiai objektai.
16. Jeigu pirkimo objektui pagal Lietuvos Respublikos įstatymus turi būti parengta projektinė dokumentacija, šios dokumentacijos parengimą, tvirtinimą ir/ar suderinimą organizuoja PO ar Komisija.
17. Nurodytos pirkimo objekto savybės turėtų būti suderintos su pirkimo iniciatoriumi – Įstaigos darbuotoju, kuris nurodė reikalingas prekes, paslaugas arba darbus, taip pat su Įstaigos direktoriumi, jeigu jis atskirai nurodo derinti pirkimo objekto savybes.

V. PIRKIMŲ VERČIŲ DERINIMAS
18. PO ar Komisija prieš pradėdami pirkimą, numatomą pirkimo sutarties vertę privalo suderinti su už verčių apskaitą atsakingu asmeniu, kuris vadovaudamasis Viešųjų pirkimų įstatymo nuostatomis dėl pirkimų verčių, nusprendžia, ar pirkimas gali būti vykdomas kaip mažos vertės pirkimas.

VI. TIEKĖJŲ APKLAUSA
19. Apie mažos vertės pirkimus, vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymo 86 str., skelbiama Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje, išskyrus atvejus, kai atliekant mažos vertės pirkimą prekių ar paslaugų pirkimo vertė neviršija 60 tūkst. litų be PVM, o darbų 200 tūkst. litų be PVM. Neskelbiant atliekami ir kiti mažos vertės pirkimai, esant Viešųjų pirkimų įstatymo 92 str. numatytoms sąlygoms.
Skelbdama apie supaprastintą pirkimą, Įstaiga privalo nustatyti pakankamą paraiškų ar pasiūlymų pateikimo terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 7 darbo dienos nuo skelbimo apie pirkimą paskelbimo Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje dienos.
20. Siekiant nustatyti tiekėją, su kuriuo bus sudaroma pirkimo sutartis, apklausiami potencialūs tiekėjai. PO ar Komisija vykdo apklausą žodžiu, raštu arba CVP IS priemonėmis. Taip pat galima pasinaudoti viešai tiekėjų pateikta informacija (pvz., reklama internete, apsilankymas parduotuvėje, turguje ir kt.) apie siūlomas prekes, paslaugas, darbus. Toks informacijos gavimas prilyginamas žodinei tiekėjų apklausai. Žodžiu apklausa gali būti vykdoma:
20.1. kuomet numatoma sudaryti prekių, paslaugų ar darbų viešojo pirkimo-pardavimo sutartį, kurios vertė be PVM neviršija 10 000 litų;
20.2. kai perkama esant ypatingoms aplinkybėms: avarijai, stichinei nelaimei, epidemijai ir kitokiam nenugalimos jėgos poveikiui, kai dėl skubos neįmanoma gauti siūlymų raštu.
21. Žodžiu pirkimas vykdomas telefonu ir/arba tiesiogiai bendraujant su potencialiu tiekėju:
21.1. telefonu, t. y. kai skambinama telefonu tiekėjams (ne mažiau kaip trims tiekėjams) užpildant Tiekėjų apklausos pažymą (1 priedas);
21.2. tiesiogiai bendraujant su potencialiu tiekėju, t. y. kai pirkimo organizatorius vyksta į potencialaus tiekėjo buveinę – parduotuvę, turgų ar kt. ir surašo reikalingų prekių, paslaugų kainas, o grįžęs į darbo vieta užpildo Tiekėjų apklausos pažymą (1 priedas);
21.3. kai prekių, paslaugų ar darbų pirkimo vertė be PVM neviršija 3000 litų, Tiekėjų apklausos pažyma nepildoma. Pagrindžiantis dokumentas yra tiekėjo pateikta sąskaita faktūra, kuri užregistruojama elektroniniame Bendrųjų pirkimų, kurių vertė neviršija 3000 litų be PVM, žurnale (toliau – BPŽ).
22. Už Tiekėjų apklausos pažymos tikslumą atsakingas yra PO ar Komisijos pirmininkas.
23. Raštu arba CVP IS priemonėmis pirkimas vykdomas, kai prekių, paslaugų ar darbų viešojo pirkimo-pardavimo sutarties vertė be PVM yra didesnė nei 10 000 litų.
24. Raštu arba CVP IS priemonėmis kreipiantis į tiekėjus yra suformuluojamos pirkimo sąlygos, kuriose PO ar Komisijos pirmininkas, Komisijos vardu, kreipiasi raštu į potencialius tiekėjus.
25. Apklausos metu tiekėjams turėtų būti pateikta ši informacija:
25.1. pageidaujamos pirkimo objekto savybės;
25.2. svarbiausios pirkimo sutarties sąlygos;
25.3. kokiais kriterijais vadovaujantis bus pasirenkamas tiekėjas, su kuriuo bus sudaroma pirkimo sutartis;
25.4. kokius dalykus turi nurodyti siūlantis savo prekes, paslaugas ar darbus tiekėjas, kokia forma (rašytine, CVP IS priemonėmis arba žodine) ir iki kada jis tai turi padaryti.
26. Įstaiga suinteresuotiems kandidatams ir suinteresuotiems dalyviams, išskyrus atvejus, kai pirkimo sutarties vertė be PVM mažesnė kaip 10 000 Lt arba jeigu pirkimas vykdomas vadovaujantis 36 p. sąlygomis, nedelsdama (ne vėliau kaip per 5 darbo dienas) raštu praneša apie priimtą sprendimą sudaryti pirkimo sutartį ar preliminariąją sutartį, nurodo nustatytą pasiūlymų eilę, laimėjusį pasiūlymą, tikslų atidėjimo terminą. Perkančioji organizacija taip pat turi nurodyti priežastis, dėl kurių buvo priimtas sprendimas nesudaryti pirkimo sutarties ar preliminariosios sutarties, pradėti pirkimą iš naujo. Tiekėjams pateikiama ir kita Viešųjų pirkimų įstatymo 41 str. numatyta informacija.
27. Įstaiga turi teisę įsitikinti, kad siūlymą pateikęs tiekėjas yra pajėgus įvykdyti pirkimo sutartį. Tam PO arba Komisija gali kelti reikalavimus tiekėjų kvalifikacijai ir prašyti informacijos apie kvalifikaciją. Visiems tiekėjams turi būti keliami vienodi reikalavimai ir prašoma pateikti to paties pobūdžio informaciją. Nei keliami reikalavimai, nei prašoma informacija negali diskriminuoti tiekėjų.
28. Apklausiant tiekėją ar tiekėjui atskirai kreipiantis, PO arba Komisija turi atsakyti į visus tiekėjo klausimus, kurie susiję su pirkimu ir tiekėjui reikalingi geriau suprasti Įstaigos poreikius ir galimybes, tačiau tiekėjui negali būti pateikta informacija, kuri laikoma komercine, tarnybos ar valstybės paslaptimi arba informacija, kurios atskleidimas pakenktų viešiesiems interesams ar trukdytų sąžiningai konkurencijai, taip pat kuri kitų tiekėjų nurodyta kaip konfidenciali.
29. Tame pačiame pirkime apklausiamiems tiekėjams turi būti pateikta tokia pati informacija.
30. Apklausiant tiekėjus, jeigu tai nesukelia pernelyg didelių organizacinių sunkumų, galima derėtis dėl palankesnių tiekėjo siūlomų sąlygų. Derybų metu tiekėjai neturi būti diskriminuojami jiems pateikiant skirtingą informaciją ar kaip nors kitaip ribojant atskirų tiekėjų galimybes pagerinti savo siūlymus. Jei pirkimą atlieka Komisija ir yra deramasi, turėtų būti rašomas derybų protokolas, kurį pasirašo Komisijos pirmininkas ir tiekėjo atstovas. Jeigu tiekėjas su laimėjusiu pasiūlymu pateikia kainininką su jame esančioms prekėmis ir paslaugomis, kurioms yra taikoma fiksuota nuolaida, Įstaiga gali sudaryti sutartį ir pirkti prekes ar paslaugas iš šio kainininko, jei jos atitinka rinkos kainas.
31. Jeigu apklausiant tiekėjus paaiškėja, kad reikia pakeisti Įstaigos pageidaujamas pirkimo objekto savybes arba kitas pirkimo sąlygas, PO arba Komisija turi tai padaryti, esant reikalui derindami su Įstaigos direktoriumi ir už verčių apskaitą atsakingu asmeniu, ir iš naujo apklausti tiekėjus.
32. PO arba Komisija, atlikdami mažos vertės pirkimus, gali naudotis Centriniu viešųjų pirkimų portalu (interneto adresas: www.cvpp.lt). Portalo pagalba: pirkimus atliekantys asmenys gali peržiūrėti katalogus, kuriuose tiekėjai skelbia apie tiekiamas prekes, teikiamas paslaugas ar atliekamus darbus, parašyti pasirinktiems tiekėjams, perskaityti informaciją, gautą iš tiekėjų, kontaktuoti su tiekėjais, užsakyti prekes, paslaugas ar darbus. Pirkimas, atliktas naudojantis Centriniu viešųjų pirkimų portalu, prilyginamas pirkimui, kurio metu tiekėjų apklausa atliekama raštu.
33. Siekiant nustatyti tiekėją, su kuriuo bus sudaroma pirkimo sutartis, apklausiami keli potencialūs tiekėjai arba vienas tiekėjas, jei yra Taisyklių 36 punkte numatytos aplinkybės.
34. Apklausti reikėtų bent 3 tiekėjus. Jeigu dėl tam tikrų priežasčių pateikiamą mažiau pasiūlymų, vertinami tiek pasiūlymų, kiek yra pateiktų, atitinkančių nustatytus reikalavimus.
35. Mažiau tiekėjų, nei nurodyta 34 punkte, gali būti apklausiama šiais atvejais:
35.1. PO arba Komisija sužino, kad yra mažiau tiekėjų, kurie gali patiekti reikalingas prekes, atlikti paslaugas ar darbus;
35.2. perkama vykdant Taisyklių 38 punkto reikalavimus;
35.3. didesnio tiekėjų skaičiaus apklausa reikalautų neproporcingai didelių PO arba Komisijos pastangų, laiko ir/arba lėšų sąnaudų;
35.4. esant kitoms objektyviai pateisinamoms aplinkybėms, dėl kurių neįmanoma apklausti daugiau tiekėjų. Šios aplinkybės negali priklausyti nuo Įstaigos delsimo arba neveiklumo.
36. Vienas tiekėjas, tiesiogiai kreipiantis į jį pateikti siūlymą ar sudaryti sutartį, gali būti kai:
36.1. yra tik vienas konkretus tiekėjas, kuris gali patiekti reikalingas prekes, suteikti paslaugas ar atlikti darbus ir nėra jokios kitos priimtinos alternatyvos (pvz., perkamos meninio, mokslinio pobūdžio paslaugos, autoriniai darbai, dalyvavimas seminaruose, konferencijose, dalyvio mokestis parodose, automobilio parkavimo paslaugos pagal patvirtintus įkainius ir pan.) bei tokio pirkimo vertė nėra didesnė nei p. 2.1. nustatyta maksimali mažos vertės pirkimo kaina;
36.2. už prekes, paslaugas ar darbus atsiskaitoma pagal patvirtintus tarifus (pvz., šaltas vanduo, dujos, elektra ir pan.) ir tokio pirkimo vertė nėra didesnė nei p. 2.1. nustatyta maksimali mažos vertės pirkimo kaina;
36.3. pirkimą būtina atlikti labai greitai dėl priežasčių, kurių Įstaiga negalėjo numatyti iš anksto;
36.4. prekių ar paslaugų pirkimo vertė neviršija 3000 litų be PVM, darbų – 10 000 litų be PVM. Tokių pirkimų metu sudaromų to paties tipo sutarčių bendra vertė prekėms ar paslaugoms pirkti per finansinius metus arba 12 mėn. nuo pirkimo pradžios negali viršyti 30 000 litų be PVM; o darbams, skirtiems tam pačiam objektui, pirkti sudarytų sutarčių bendra vertė negali viršyti 40 000 litų be PVM per finansinius metus arba 12 mėn. nuo pirkimo pradžios;
36.5. Įstaiga pagal ankstesnę sutartį iš kurio nors tiekėjo pirko prekes arba paslaugas bei darbus ir nustatė, kad iš jo tikslinga pirkti papildomai, techniniu požiūriu derinant su jau turimomis prekėmis, suteiktomis paslaugomis ar atliktais darbais, ar jeigu ankstesnieji pirkimai buvo efektyvūs, iš esmės nekeičiant prekių, paslaugų ar darbų kainos ir kitų sąlygų. Tokių papildomų pirkimų neskelbiamų derybų būdu (mažos vertės pirkimų kontekste) vertė negali viršyti 30 procentų pradinės sutarties vertės;
36.6. dėl aplinkybių, kurių nebuvo galima numatyti, paaiškėja, kad yra reikalingi papildomi darbai, paslaugos ar prekės, kurie nebuvo įrašyti į sudarytą pirkimo sutartį, tačiau be kurių negalima užbaigti sutarties vykdymo. Tokia pirkimo sutartis gali būti sudaroma tik su tuo tiekėju, su kuriuo buvo sudaryta pradinė pirkimo sutartis, o jos ir visų kitų papildomai sudarytų sutarčių kaina neturi viršyti 30 procentų pradinės pirkimo sutarties kainos;
36.7. esant kitoms, objektyviai pateisinamoms aplinkybėms, dėl kurių neįmanoma apklausti daugiau nei vieną tiekėją.
37. PO ar Komisija, atlikdami pirkimą, vadovaujantis 36.5, 36.6 punktais, privalo įsitikinti, kad atliekant papildomus pirkimus nepažeidžiamos Viešųjų pirkimų įstatymo nuostatos dėl pirkimo vertės skaičiavimo.
38. Pasirenkant tiekėjus apklausai, PO arba komisija turėtų pagal galimybes įgyvendinti Viešųjų pirkimų įstatymo 91 straipsnio reikalavimus.
39. Įstaiga Viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka gali vykdyti pirkimus skelbiamų ir neskelbiamų derybų būdu.

VII. TIEKĖJŲ SIŪLYMŲ TIKRINIMAS IR VERTINIMAS
40. Tiekėjo siūlymo tikrinimo tikslas – įsitikinti, ar siūlymas atitinka Įstaigos poreikius ir iškeltus reikalavimus, o tiekėjų siūlymų vertinimo tikslas – išrinkti geriausią siūlymą, kurį pateikusiam tiekėjui Įstaiga siūlytų sudaryti pirkimo-pardavimo sutartį.
41. Vertinami tik Įstaigos poreikius ir iškeltus reikalavimus atitinkantys tiekėjų siūlymai. Vertinama tik pagal tiekėjams apklausos metu nurodytus kriterijus. Geriausiu laikomas ekonomiškiausias siūlymas arba tas siūlymas, kuriame nurodyta mažiausia kaina.
42. Tiekėjų siūlymus vertina PO ar Komisija, vadovaujantis Viešųjų pirkių įstatymo reikalavimais.

VIII. PIRKIMO SUTARTIS
43. Įstaiga sudaryti pirkimo sutartį siūlo tam dalyviui, kurio pasiūlymas pripažintas laimėjusiu. Dalyvis sudaryti pirkimo sutarties kviečiamas raštu (išskyrus atvejus, kai pirkimo sutartis sudaroma žodžiu) ir jam nurodomas laikas, iki kada jis turi pasirašyti pirkimo sutartį. Tiekėjui atsisakius sudaryti pirkimo sutartį, Įstaiga siūlo sudaryti pirkimo sutartį tiekėjui, kurio pasiūlymas pagal nustatytą pasiūlymų eilę yra pirmas po tiekėjo, atsisakiusio sudaryti pirkimo sutartį.
44. Pirkimo sutartis turi būti sudaroma nedelsiant, bet ne anksčiau negu pasibaigė atidėjimo terminas. Atidėjimo terminas gali būti netaikomas, kai:
1) vienintelis suinteresuotas dalyvis yra tas, su kuriuo sudaroma pirkimo sutartis, ir nėra suinteresuotų kandidatų;
2) Įstaiga pirkimo sutartį sudaro preliminariosios sutarties pagrindu;
3) pirkimo sutarties vertė mažesnė kaip 10 000 Lt (be PVM).
45. Atlikus pirkimą gali būti sudaryta preliminarioji sutartis su vienu ar keliais tiekėjais. Preliminarią pirkimo sutartį galima sudaryti su visais pasiūlymus pateikusiais tiekėjais, jei jų siūlomos prekės, paslaugos ar darbai atitinka perkančiosios Įstaigos poreikius. Įstaiga įsigyja pagal poreikį iš vieno ar kito tiekėjo, kurio siūlomi produktai ar paslaugos, tuo metu buvo priimtiniausi ir ekonomiškiausi. Įstaiga žodžiu arba raštu kreipiasi į tiekėjus, su kuriais sudarytos preliminarios sutartys, pateikia informaciją apie perkamą objektą, nustato nugalėtoją bei sudaro pirkimo sutartį.
46. Jei pirkimą atlieka Komisija, sutartis turėtų būti sudaroma raštu.
47. Jei pirkimą atlieka PO, pirkimo sutartis gali būti sudaroma raštu arba žodžiu. Sprendimą dėl sutarties formos priima PO, atsižvelgdamas į panašių sandorių praktiką, sandorio vertę ir kitas aplinkybes. Preliminarioji sutartis turi būti sudaroma raštu. Jei pirkimo sutarties vertė didesnė nei 10 000 litų, ji visuomet turi būti rašytinės formos.
48. Pirkimus atliekantys asmenys turi stengtis sudaryti ilgalaikes, bet ne ilgesnes nei 3 metai, sutartis su tiekėjais. Sutarties terminas ir vertė turi skatinti tiekėjus siūlyti kuo geresnes sąlygas, tačiau tuo pačiu neturi būti nepriimtinos rizikos (pvz., kainų, valiutų kursų, sutartimi tiekėjų prisiimamų įsipareigojimų neįvykdymo sukeliamų pasekmių) šaltiniu.
49. Pirkimo sutarties sąlygos sutarties galiojimo laikotarpiu negali būti keičiamos, išskyrus tokias pirkimo sutarties sąlygas, kurias pakeitus nebūtų pažeisti Viešųjų pirkimų įstatymo 3 straipsnyje nustatyti principai ir tikslai ir tokiems pirkimo sutarties sąlygų pakeitimams yra gautas Viešųjų pirkimų tarnybos sutikimas (tokio sutikimo nereikia, kai sutarties vertė yra mažesnė kaip 10000 Lt (be PVM).

IX. PIRKIMŲ DOKUMENTAI

50. Pirkimo atlikimo metu sudaromi dokumentai turi leisti Įstaigai pagrįsti priimtų sprendimų atitiktį Viešųjų pirkimų įstatymo ir šių Taisyklių nustatytiems reikalavimams.
51. Pirkimų dokumentuose (išskyrus šių Taisyklių 21.3 punkte nurodytų prekių ir paslaugų pirkimus) turėtų būti bent jau ši informacija:
51.1. Tiekėjų apklausos pažyma;
51.2. kreipimasis į tiekėjus (išskyrus žodinės formos);
51.3. tiekėjų siūlymai (išskyrus žodinės formos);
51.4. Komisijos posėdžių protokolai (kopijos), kai pirkimas vykdomas Komisijos;
51.5. prekių, paslaugų ar darbų pirkimo-pardavimo sutarties arba sąskaitos-faktūros kopija.
52. Su pirkimu susiję dokumentai saugomi Lietuvos Respublikos archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

X. GINČŲ NAGRINĖJIMAS
53. Įstaigos gautos tiekėjų pretenzijos dėl Įstaigos atliekamų pirkimų nagrinėjamos Viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka.
54. Tiekėjų pretenzijas nagrinėja Įstaigos direktoriaus paskirti Įstaigos darbuotojai.

_______________________________

VšĮ „GIMNAZISTAI“ mažos vertės pirkimų taisyklių 1 priedas



PATVIRTINTA
VšĮ „GIMNAZISTAI“ direktorės
2012 m. kovo 1 d. įsakymu Nr. 3

... atgal

© 2009 Visos teisės saugomos VšĮ "Gimnazistai"